Naar het volgende paradijs - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van kimman - WaarBenJij.nu Naar het volgende paradijs - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van kimman - WaarBenJij.nu

Naar het volgende paradijs

Blijf op de hoogte en volg

26 Januari 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

De andere dagen op Koh Phangan hebben we alleen maar heerlijk aan het zwembad gelegen. Het moest ook wel, want de eerste dag dat ik aankwam zei de eigenares van onze bungalow al dat het erg zichtbaar was dat ik net was aangekomen.. ennnn bedankt! De full moon party was heel vet; lekker een feestje op het strand met zooo veel mensen. Natuurlijk zat ik helemaal onder de verf. Ik had een soort van indianenketting rond mijn hals, m'n benen en armen zaten onder de bloemen en zonnetjes en op m'n hoofd had ik wat sterretjes en stipjes. De 21e moesten we om kwart voor zes op, want we gingen met de boot en bus naar Khao Lak. Volgens de planning zouden we rond drie uur aankomen, maar natuurlijk waren we rond drie uur nog laaang niet in Khao Lak. We kregen inmiddels honger, dus toen we eindelijk rond half zes aankwamen zijn we meteen wat gaan eten en daarna vroeg ons bed ingekropen. Khao Lak is een gezellige badplaats, een beetje zoals Noordwijk, in het westen van Thailand. Het is hier wel veel rustiger dan Koh Phangan, want hier zijn vooral oudere mensen of jongeren om te duiken. De afgelopen dagen was het dus weer alleen een beetje op het strand hangen, beetje volleyballen en relaxen. Wel hebben we een dag een trip gedaan: naar het James Bond eiland. Daar is 'the man with the golden gun' opgenomen. Eerst gingen we naar een soort van grot en vaarden we met een kano erdoorheen, die door een Thais mannetje werd bestuurd. Meteen daarna met onze longboat naar het James Bond eiland. Het zat daar vol met toeristen en souvenierswinkeltjes, maar ik heb er mooie foto's kunnen maken. Weer lang de longboat in naar een dorpje op palen midden in de rivier en daarna ook nog naar een tempel met allemaal aapjes! Je mocht ze aanraken en eten geven, alleen ik heb geen vaccinatie tegen rabies gehad.. dus dat risico wilde ik liever niet nemen.
De afgelopen twee weken waren vooral relaxed en een beetje aan de sfeer wennen hier. Ik heb net afscheid genomen van Wendy, want die gaat vier nachten op een boot slapen om te duiken, dus ik slaap alleen op een dorm. Ook weer een nieuwe ervaring! De 30e gaan we richting het noorden, via Hua Hin, en vanaf 3 februari heb ik een nieuw reismaatje waarmee ik naar Chiang Mai en dan naar Laos ga!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 4297

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: