Vier kilo lichter - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van kimman - WaarBenJij.nu Vier kilo lichter - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van kimman - WaarBenJij.nu

Vier kilo lichter

Blijf op de hoogte en volg

08 Februari 2014 | Thailand, Chiang Mai

Die vier dagen alleen waren wel even fijn. Alhoewel ik niet echt alleen was, omdat ik natuurlijk op een dorm sliep. Ik ben een aantal keer uiteten geweest met een Amerikaans meisje en een Chinees meisje. De tweede woont in Hong Kong, waar ik waarschijnlijk nog naartoe ga! Wendy kwam de 30e weer terug en de 31e gingen we weer door naar Hua Hin met een VIP bus. Normaal gesproken zetten ze overal VIP voor, maar deze bus was wel echt luxe. We kregen eten en drinken, de bus was erg schoon, de stoelen konden ver naar achter en we kwamen juist eerder aan in plaats van te laat! In Hua Hin had Sanne, een oudreismaatje van Wendy, al een kamer geregeld toen we 's nachts aankwamen met de bus. Hier was eigenlijk niet heel veel te doen, maar we wilden liever niet in Bangkok zijn tijdens de verkiezingen op 2 februari. Op 3 februari namen we de bus naar Bangkok en heb ik Wendy afgezet op het vliegveld. We waren in totaal drie weken samen! Eerst met de cityline weer terug het centrum in en van daar een taxi geregeld. Precies toen ik daar was kwam er een ander meisje aan die naar precies dezelfde hostel moest.. dus we hebben heel chill samen een taxi gedeeld. Mijn nieuwe reismaatje heet Chantal en we hebben na een/anderhalf dagje Bangkok de trein naar Chiang Mai genomen.
"When preparing to travel, lay out all your clothes and all your money. Then take half the clothes and twice the money."
Dit is zooo waar! Ik had veeel te veel meegenomen, dus dat dagje dat ik in Bangkok was heb ik vier kilo naar huis gestuurd. Wat fijn! Mijn tas weegt echt niets meer. In Chiang Mai heb ik een dunne broek gekocht voor weinig, omdat ik nu geen lange broeken meer had. Ik had er wel echt eentje nodig, omdat ik bijna naar malariagebied ga.
Hier in Chiang Mai ben ik eindelijk even naar de kapper geweest. Het was echt nodig en ik was expres niet in Nederland gegaan, omdat het hier maar een paar euro kost. Daarna hebben we allebei lekker een olie massage genomen van een uur. :) De tweede dag hebben we een Thaise kookcursus gedaan. Je mocht steeds tussen twee gerechten kiezen en ik koos: kip met cashewnoten, loempia's, groene curry met kip en kokosnootmelksoep met kip. Heel erg lekker! We kregen een kookboek erbij om het later ook thuis te kunnen proberen. 'S avonds gingen we bowlen en naar de night bazaar. De night bazaar is een grote drukke straat met heel veel kraampjes met kleding, souveniers en eten. Gewoon al een beetje rondlopen is al leuk. Gisteren zijn we overdag naar de film geweest, The Wolf of Wall street, gewoon in het Engels. 'S avonds weer naar de night bazaar om nog wat laatste dingetjes te kopen. Alles lopen we, dus we maken echt kilometers! Zo om vier uur begint onze Thaise boxles en vanavond is de leukste avond van het bloemenfestival. Morgenochtend gaan we met een minibus naar Laos. Het is wel weer tijd voor een nieuw land :).

  • 08 Februari 2014 - 11:25

    Denise:

    Poppie,

    onwijs trots op je, supergaaf allemaal!!!!

    Geniet ervan nichtje,

    Duizend kusjes

  • 11 Februari 2014 - 16:37

    Ed Verweij:

    Hartstikke leuk en moedig van je.
    Genieten!

    XXX Je Grandpa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 Jan. 2014
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 4312

Voorgaande reizen:

08 Januari 2014 - 11 Juni 2014

Mijn eerste reis alleen

Landen bezocht: